شماره ۷۶۷ | ۱۳۹۴ شنبه ۳ بهمن
صفحه را ببند
مقايسه نرخ مهريه ايران با چند کشور اسلامي و آسيايي

با يک بررسي اجمالي در ديگر کشورهاي اسلامي و ساير نقاط جهان به اين نتيجه مي رسيم که نه‌تنها نرخ مهريه با سکه تعيين نمي‌شود بلکه عرف اين نرخ‌ها بسيار پایين‌تر از کشورمان است. امروزه مهريه‌هاي سرسام‌آور به مشکل اساسي براي برخي خانواده‌هاي ايراني تبديل شده و اين درحالي است که تعيين و درج نرخ مهريه‌هاي کلان باعث به‌هم ريختن کانون گرم خانواده‌ها شده و حتي بالارفتن بهاي سکه و طلا در ماه‌هاي‌ سال گذشته اين موضوع را تشديد کرده است به همين منظور قصد داريم به بررسي انواع نرخ مهريه در کشورهاي اسلامي و آسيايي بپردازيم.
ميانگين نرخ مهريه در عربستان با سکه طلا تعيين نمي‌شود و عرف مهريه در اين کشور 14‌هزار دلار برابر با 18 ميليون تومان است حتي در روزنامه‌هاي عربستاني نسبت به مهريه 50‌هزار دلاري برابر با 62 ميليون تومان در‌سال گذشته انتقادات زيادي کردند.
ميانگين نرخ مهريه در کشور هند از اقوام مختلف از 100‌هزار تا يک ميليون و 500 روپيه هند برابر با 2 ميليون و 700‌هزار تا 36ميليون تومان متغير است.
در کشور جمهوری‌آذربايجان ميانگين نرخ مهريه 2‌هزار منات برابر با 3 ميليون تومان است.
در کشور چين به‌ويژه منطقه ارومچي نرخ مهريه چيزي حدود 100‌هزار يوآن معادل 20 ميليون تومان است که در مناطق مختلف و قوميت‌هاي مختلف تغيير مي‌کند.
در کشور ترکيه ميانگين نرخ مهريه 35‌هزار ليره يا حدود 25ميليون تومان است.
در کشور عمان ميانگين نرخ مهريه حدود 10‌هزار ريال اين کشور به پول کشور ما برابر با 27 ميليون تومان است، همچنين بايد گفت: در برخي کشورها مانند يونان و ايتاليا نيز چيزي به نام پيشکشي که به سادگي فراهم مي شود، وجود دارد.


تعداد بازدید :  588