شماره ۷۶۷ | ۱۳۹۴ شنبه ۳ بهمن
صفحه را ببند
احداث شهرک نمایشگاه‌های خودرو در پیرانشهر

امیررضا علیار- ارومیه| معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: شهرک نمایشگاه‌های خودرو پیرانشهر کلنگ‌زنی و مراحل احداث آن آغاز شد.
محمد دهقان اظهار داشت: سال گذشته در شهرستان پیرانشهر زمین شهرک نمایشگاه‌های خودرو توسط بخش خصوصی خریداری و امسال نیز کلنگ‌زنی و مراحل احداث آن آغاز شد. معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در این رابطه هم‌اینک بتن‌ریزی مغازه‌ها انجام شده اما با توجه به عدم هماهنگی بین مجری طرح، شهرداری و اداره صنعت، معدن و تجارت جلسه‌ای برگزار و نحوه انتقال واحدها، تطبیق اجرای پروژه با دستورالعمل و هماهنگی مجریان و نماینده شهرداری با اتحادیه اصناف بررسی شد.
وی بیان کرد: با توجه به تصویب ضرورت هماهنگی مقرر شد مجریان طرح با اداره شهرستان، اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند و درنهایت از محل این طرح بازدید به‌عمل آمد.
دهقان با اشاره به گزارش عملکرد 9ماهه اداره توسعه زیرساخت‌های تجاری استان گفت: امسال نخستین جلسه کارگروه ایجاد و توسعه شهرک‌های صنفی و انتقال صنوف آلاینده و مزاحم برگزار و مسائل و مشکلات اتحادیه درودگران بررسی شد که با توجه به ارایه راهکارهای لازم توسط ادارات ذیربط مقرر شد اخذ انشعاب آب، برق و گاز پیگیری شود.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در زمینه روند پیشرفت احداث مجتمع ضایعات افزود: در این زمینه مقرر شد استعلامات لازم از سازمان راه و شهرسازی استان اتخاذ شود.
دهقان تصریح کرد: با توجه به استخراج اطلاعات واحدهای صنفی با پروانه از سایت مرجع ایرانیان و آمار اعلامی اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو ارومیه، هم‌اینک 290 واحد با پروانه و 70واحد بدون پروانه درحال فعالیت هستند.
وی افزود: علاوه بر آن با توجه به جمع‌بندی اطلاعات واحدهای احداثی مجتمع فاز یک تا سه که در مجموع 417 واحد است، هم‌اکنون تعداد واحدهای احداثی 57 واحد بیشتر از واحدهای صنفی موجود بوده، بنابراین با توجه به عدم ارایه مستندات و دلایل کافی توجیهی و به‌دلیل نداشتن توجیه فنی و اقتصادی، درخواست اتحادیه نمایشگاه‌داران ارومیه و اشخاص حقیقی برای احداث فاز چهار مورد موافقت کارگروه قرار نگرفت.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اظهار داشت: امسال در شهرستان تکاب برای انتقال صنوف آلاینده و مزاحم، جلسه کارگروه متشکل از ادارات مرتبط تشکیل و طرح توجیهی انتقال اصناف به شهرک‌های صنفی بررسی شد و اتاق اصناف با هماهنگی اتحادیه‌ها درحال مکان‌یابی برای احداث شهرک صنفی است.
وی گفت: در 9ماهه امسال، شهرک صنفی نمایشگاه‌داران خودرو شهرستان نقده واقع در جاده حیدرآباد براساس قرارداد سرمایه‌گذاری با مشارکت 12‌درصدی شهرداری نقده، 48‌درصدی اتحادیه مشاورین املاک و خودرو و 40‌درصدی بخش خصوصی منعقد شده و خرید زمین مجتمع با مشارکت سرمایه‌گذاران و اتحادیه ذیربط انجام شد.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی افزود: در این زمینه برای احداث شهرک صنفی و ایجاد زیرساخت‌های آن اقدامات لازم ازجمله دریافت مجوز و استعلام از تمامی ادارات شهرستانی و استانی به‌عمل آمده و محوطه خاکبرداری و نقشه احداث توسط نظام مهندسی و مهندسان مشاور استان تهیه شده است.
دهقان اظهار داشت: برای شهرک میوه‌وتره‌بار واقع در جاده محمدیار نقده خرید زمین توسط اعضای میدان میوه‌وتره‌بار انجام شده اما تاکنون خاکبرداری و جاده‌کشی نشده و نقشه آن نیز در دست تهیه است.

 


تعداد بازدید :  566