شماره ۷۶۷ | ۱۳۹۴ شنبه ۳ بهمن
صفحه را ببند
استان

آذربایجان‌غربی، استان پیشرو در عرصه گازرسانی در کشور شد
 ارومیه: مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌غربی گفت: با اجرای بیش از ۱۰۰۰کیلومتر شبکه‌گذاری گاز طبیعی، استان آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های پیشرو در عرصه گازرسانی در کشور شد.
منصور صادقیان با اشاره به رشد بیش از
دو برابری شبکه‌گذاری گاز طبیعی در ‌سال 1394 در استان اظهار داشت: با اجرای بیش از 1000 کیلومتر شبکه‌گذاری گاز طبیعی در 10ماهه امسال، آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های پیشرو در عرصه گازرسانی به‌ویژه در بخش روستایی کشور شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌غربی گفت: در دو‌سال گذشته در مجموع بیش از یکهزار و 700 کیلومتر در کل استان عملیات شبکه‌گذاری گاز طبیعی صورت گرفته است که این رقم در ‌سال 94نسبت به‌ سال 93 بیش از
 دو برابر و نسبت به‌ سال92 بیش از پنج برابر رشد داشته است.
صادقیان تصریح کرد: امسال 54 روستای این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌ و هم‌اکنون 370 روستای آذربایجان‌غربی در مراحل مختلفی از عملیات گازرسانی قرار دارند.
مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌غربی به موقعیت جغرافیایی و کوهستانی‌بودن منطقه اشاره کرد و افزود: این ویژگی به همراه سردسیر بودن منطقه سبب شده عملیات گازرسانی به مناطق مختلف استان سخت و پرهزینه باشد.
صادقیان اظهار داشت: در صورت تأمین و تخصیص به‌موقع نقدینگی مورد نیاز، عملیات گازرسانی به مناطق محروم تسریع می‌یابد.
وی تصریح کرد: شرکت گاز استان آذربایجان‌غربی برای تأمین بخشی از هزینه‌های اجرای پروژه‌ها اقدام به اخذ تسهیلات و وام از بانک‌ها کرده است.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی میزان بهره‌مندی شهرهای استان از گاز طبیعی را 99‌درصد عنوان و اظهار داشت: هم‌اینک از 42شهر استان، 34شهر گازدار بوده و عملیات گازرسانی به 8شهر نیز در مراحل مختلف اجرا قرار دارند.
صادقیان بیان کرد: در ‌سال 94 بیش از 164‌میلیارد تومان اعتبار در شرکت گاز استان آذربایجان‌غربی جذب و تعهد شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌غربی از آغاز برخورداری 21روستای استان از نعمت گاز طبیعی و آغاز گازرسانی به 154روستا و یک شهر در دهه مبارک فجر امسال خبر داد و گفت:   برای گازرسانی به روستاهای استان، 95‌میلیارد ریال هزینه شده که با افتتاح این طرح‌ها، 2‌هزار و 490 خانوار به جمع خانوارهای برخوردار از گاز طبیعی اضافه می‌شود.
 
هیچ نوع آلودگی در آبزیان تولیدی در کشور وجود ندارد
کرمانشاه -  مهنوش اکبری| مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات مهم‌ترین دغدغه سازمان شیلات را تأمین امنیت غذایی آبزیان تولیدی در کشور دانست و با اشاره به مطرح‌شدن موضوع وجود جیوه در آبزیان کشور گفت: با پالایش‌های انجام شده در کشور تاکنون هیچ نوع آلودگی در آبزیان دیده نشده و مردم می‌توانند با خیال راحت آبزیان را مصرف کنند.
عیسی گلشاهی در سمینار فرهنگ‌سازی مصرف آبزیان و نقش آن در سلامت جامعه که در کرمانشاه برگزار شد، با تأکید بر این‌که با بررسی‌های انجام گرفته تاکنون در هیچ یک از تولیدات شیلاتی کشور مقادیر غیرقابل قبولی از جیوه وجود نداشته است، گفت:   سلامت مصرف‌کنندگان در اولویت برنامه‌های سازمان شیلات قرار دارد، بنابراین در صورت وجود هرگونه آلودگی در محصولات شیلاتی مراتب به اطلاع مردم خواهد رسید.
گلشاهی در ادامه اشاره‌ای هم به سرانه مصرف آبزیان در کشور داشت و متوسط مصرف آبزیان در کشور در‌ سال 93 را 9.2 کیلوگرم عنوان کرد و افزود: سرانه مصرف آبزیان در برخی از استان‌های کشور تا 24 کیلوگرم نیز گزارش شده است. مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات با بیان این‌که براساس آمارهای موجود سرانه مصرف آبزیان در سال گذشته در دنیا 19.7 کیلوگرم گزارش شده، گفت:   در کشور ما سرانه مصرف آبزیان کمتر از نصف دنیاست. گلشاهی پایین‌ترین سرانه مصرف آبزیان را مربوط به استان سمنان دانست و گفت: سرانه مصرف آبزیان در این استان زیر 3کیلوگرم است. گلشاهی سپس کرمانشاه را از این حیث در رده استان‌های متوسط رو به بالا قرار داد و گفت: ضریب رشد مصرف سرانه آبزیان در این استان بالای 9 است.
مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات گفت: معیار مصرف آبزیان برمبنای آمارهای فائو باید به این شکل باشد که در ترکیب غذایی مورد استفاده افراد باید به میزان 30 تا 35‌درصد گوشت مصرفی از گوشت آبزیان تأمین شود که دستیابی به این هدف تا پایان برنامه ششم از اولویت‌های سازمان شیلات است.


تعداد بازدید :  530