شماره ۷۶۷ | ۱۳۹۴ شنبه ۳ بهمن
صفحه را ببند
رویداد

عضو شورای اسلامی شهر قدس:  توسعه فرهنگ انحصاری نیست
عضو شورای اسلامی شهر قدس گفت: در طول سال‌های گذشته سعی شد با حمایت از هیأت‌های مذهبی، تعالی فرهنگی در شهرقدس دنبال شود.
به‌ گزارش روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری قدس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر قدس، پروانه نجمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به نقش سازنده فرهنگ دینی و مذهبی در توسعه اجتماعی جامعه مبتنی بر اخلاق‌محوری اظهار داشت:  ظرفیت‌های دینی و معنوی گسترده و قابل‌توجهی در این خطه از غرب استان تهران وجود دارد که با برنامه‌ریزی اصولی که در گذشته تنظیم و طراحی شد، توفیقات شایسته‌ای در این بخش به دست آمد.
عضو شورای اسلامی شهر قدس افزود: تعالی فرهنگی بدون در نظر گرفتن ارزش‌های اسلامی امکانپذیر نخواهد بود و آنچه متضمن رشد و پویایی جامعه در چارچوب‌های اخلاقی خواهد بود، معطوف به تبیین محتوای دینی و آیینی حوزه مذهبی می‌شود. نجمی گفت: در طول سال‌های گذشته سعی شد با حمایت از هیأت‌های مذهبی، حصول اهداف تعیین شده با ضریب موفقیت هرچه بیشتری همراه شود.
عضو شورای اسلامی شهر قدس عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های شهر قدس، بافت دینی و مذهبی جمعیت و فضای حاکم در آن است اما می‌طلبد در این عرصه تلاش و برنامه‌ریزی‌های مجدانه‌ای لحاظ شود.
وی افزود: با عنایت به هجمه سنگین فرهنگی دشمن که همواره توجه و رصد آن مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و در طول سالیان اخیر تحت ‌عناوینی همچون تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، جنگ نرم و در شرایط کنونی در قالب نفوذ تشریح و تبیین شده، تقویت مراسم و آیین‌های دینی و مذهبی نقش نافذی در ارتقای مصونیت این منطقه از فرهنگ مسموم غرب ایفا می‌کند.
نجمی گفت: طبقه سالمند و میانسال شهر قدس همواره از چنین آیین‌هایی استقبال کرده و تمایل بسیاری به مشارکت در چنین مراسمی از خود نشان داده است.
عضو شورای اسلامی شهر قدس عنوان کرد: آنچه در این برهه، طرح آن ضروری به‌ نظر می‌رسد، فرهنگ‌سازی برای مشارکت هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان در مراسم و آیین‌های مذهبی این منطقه است.
وی یادآور شد: عرصه فرهنگی متکی و منحصر به شخص، فرد، دستگاه یا نهاد خاصی نمی‌شود و تمامی مسئولان و آحاد جامعه به نوبه خود در این مولفه حساس و تعیین‌کننده سهیم هستند و امیدواریم با همگرایی و همسویی هدفمند، فرصت‌های موجود تقویت شود و تهدیدات احتمالی به حداقل ممکن کاهش یابد.

مشاور رئیس‌جمهوری در بازدید از منطقه آزاد انزلی اعلام کرد: منطقه آزاد انزلی یکی از کانون‌های اصلی توسعه استان گیلان
دکتر سیدرضا صالحی‌امیری، مشاور رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی ایران از پروژه‌های عمرانی، گردشگری، طرح‌های توسعه و واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی بازدید کرد و این منطقه را یکی از کانون‌های اصلی توسعه استان گیلان دانست.
وی اظهار داشت: پروژه‌های عمرانی و طرح‌های زیرساختی مهمی در این منطقه درحال انجام است و اقدامات بسیار بزرگ و تحولات خوبی در سال‌های اخیر در منطقه آزاد انزلی صورت گرفته است.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی کشور با اشاره به این‌که در زمینه فرهنگ‌سازی نیز شاهد عملکرد مناسبی از سوی مدیران سازمان بوده‌ایم، تأکید کرد: تلاش‌های انجام شده در حوزه گردشگری و توسعه فرهنگی در این منطقه محسوس است و با توجه به پتانسیل بالای منطقه آزاد انزلی، رشد همگون توسعه فرهنگی و اقتصادی را که لازم و ملزوم همدیگر هستند، در این منطقه شاهد بوده‌ایم.
مشاور رئیس‌جمهوری درخصوص بازدید‌های صورت گرفته از توانمندی‌های این منطقه در حوزه‌های مختلف خاطرنشان کرد:   منطقه آزاد انزلی بیشتر از سایر حوزه‌ها در راستای تحقق ماموریت تعریف شده حرکت کرده و این گام‌های مثبت در احداث مجتمع بندری، پروژه‌های مختلف در حوزه‌های گردشگری، صنعتی، تجاری و  ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری جذب شده از سوی بخش خصوصی مشهود است.
همچنین رضا مسرور، رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گزارشی از روند عملیات اجرایی پروژه‌های درحال احداث و ظرفیت‌های اقتصادی، تجاری و صنعتی این منطقه ارایه کرد و معرفی برنامه‌های در دست اجرا برای تحقق  سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و اقدامات انجام‌شده در حوزه توسعه فرهنگی و  گسترش امکانات و خدمات گردشگری و مسیر روبه‌رشد شاخص‌های اقتصادی منطقه به منظور بهبود فضای کسب‌وکار  از دیگر مباحث مطرح‌شده از سوی مدیرعامل سازمان در این دیدار بود.


تعداد بازدید :  492