شماره ۷۶۷ | ۱۳۹۴ شنبه ۳ بهمن
صفحه را ببند
پيام مردمي به دولتمردان در كمپين «سه‌شنبه‌هاي بدون خودرو»

مدير دفتر آموزش و مشاركت‌هاي مردمي سازمان حفاظت محيط‌زيست از استقبال استان‌هاي مختلف كشور از كمپين «سه‌شنبه‌هاي بدون خودرو» خبر داد.
محمد درويش با اشاره به اين‌كه طرح «سه‌شنبه‌هاي بدون خودرو» را گروهي از فعالان محيط‌زيست اراك به‌عنوان يكي از شهرهاي آلوده كشور طي چند ‌سال گذشته پيشنهاد كردند، گفت:   سازمان حفاظت محيط‌زيست از اين كمپين حمايت كرد و بسياري از تشكل‌هاي مردم نهاد در نقاط مختلف كشور شامل كرمانشاه، چهارمحال‌وبختياري، مهاباد، آذربايجان‌شرقي، آذربايجان‌غربي، همدان، شيراز، اصفهان، مشهد و... به اين كمپين پيوسته‌اند.
وي با بيان اين‌كه هدف سازمان حفاظت محيط‌زيست از حمايت از چنين طرح‌هايي اين است كه مردم را از نقش و سهم خطير آنها در بهبود وضعيت آلودگي هوا آگاه كند، اظهار كرد: مردم بايد بدانند با وجود اين‌كه به‌نظر مي‌رسد فرد هستند و رفتار آنها در كاهش و افزايش آلودگي هوا نمي‌تواند موثر باشد، اگر با هم باشند و متحد عمل كنند، مي‌توانند تاثيرات شگرفي روي بحث آلودگي بگذارند.
به‌ گفته درويش، حاصل ديگر اين كمپين آن است كه مردم مي‌توانند اين پيام را به دولتمردان و حاكميت بدهند كه وقتي با چنين مردمي روبه‌رو هستيد كه حاضرند از بخشي از رفاه خود به نفع پايداري محيط‌زيست بگذرند، شما هم بايد به محيط‌زيست بيشتر توجه کرده و وظايف خود را سزاوارانه‌ و پرشتاب‌تر اجرا كنيد. مدير دفتر آموزش و مشاركت‌هاي مردمي اظهار كرد:   مردمي كه حاضر مي‌شوند يك روز از خودروي شخصي استفاده نكنند و دل را به دريا بزنند و از وسايل نقليه عمومي استفاده كنند، در اين شرايط ديگر حاضر نخواهند بود آلودگي هوا را تحمل كنند و حتما مطالبه محورانه‌تر از حاكميت خواهند خواست كه تكليف خودروهاي فرسوده، موتورسيكلت‌هاي بنزيني،‌ سوخت مازوت نيروگاه‌ها و... را روشن كنند تا بدين طريق ما شاهد شهري با آسمان آبي باشيم.


تعداد بازدید :  560