شماره ۷۶۷ | ۱۳۹۴ شنبه ۳ بهمن
صفحه را ببند
نقاشي كودكان براي آسمان آبي در برج ميلاد

 كودكان كار، هنرمندان و ورزشكاران در يكي از آلوده‌ترين روزهاي آسمان تهران كه با ۲۹دي روز هواي پاك مصادف شده بود، براي هواي پاك در برج ميلاد تهران نقاشي كشيدند و آرزو كردند.
 نمايشگاه نقاشي كودكان كار به مناسبت روز هواي پاك و با شعار «آسمان شهرم را آبي كشيدم» در گالري شرقي برج ميلاد افتتاح شد. در ابتداي اين مراسم كه جمعي از مديران و مسئولان شهرداري تهران و هنرمندان كشورمان نيز حضور داشتند و از ساعت ۱۶ آغاز شد، مردم از نقاشي‌هاي نصب‌شده روي ديوار ديدن كردند و با كودكان كار به گفت‌وگو پرداختند.
در اين مراسم خيرخواهانه عليرضا شريفي مديرعامل برج ميلاد تهران، شهرام گيل‌آبادي رئيس مركز ارتباطات راهبردي و امور بين‌الملل شهرداري تهران به همراه هنرمندان در كنار كودكان كار حضور داشتند و از نمايشگاه نقاشي آنها بازديد كردند.
از جمله هنرمندان حاضر در اين مراسم، مريم نشيبا مجري و گوينده محبوب راديو بود. او با شكلات‌هايي كه همراه خود به مراسم آورده بود از كودكان و نوجوانان حاضر در نمايشگاه پذيرايي كرد. اين هنرمند حتي تعدادي جوراب با خود به نمايشگاه آورده بود كه با فروش آنها به مردم و هنرمندان هزينه‌اش را به آموزش و تحصيل كودكان كار اختصاص دهد كه اين موضوع بسيار مورد استقبال بازديدكنندگان و مديران قرار گرفت و مردم نيز در اين امر خيرخواهانه شركت كردند.
در ادامه مراسم حامد جواد‌زاده تهيه‌كننده تلويزيون و مجري مراسم از شهرام گيل‌آبادي مدير ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري تهران درخواست كرد تا درباره اهداف برگزاري اين نمايشگاه خيريه صحبت كند.
مدير ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري تهران نيز گفت: اين كودكان دو نياز دارند، يكي نياز به زندگي بهتر و ديگري نياز به تنفس. همه بايد در راستاي تحقق اين دو نياز تلاش كنيم. وي سپس با دعوت از كودكان كار و هنرمندان حاضر در مراسم تريبون را در اختيار آنها قرار داد. مريم نشيبا گوينده و مجري پيشكسوت راديو بيان كرد: اين‌كه مردم از خانه گرم و كارشان در اين عصر زمستاني زدند و به اينجا آمدند، نه به كودكان كار كه به خودشان لطف كرده‌اند، چراكه حس خوب حضور در اين مراسم بسيار ارزشمند است. براي من هم مايه افتخار است كه در جمع اين بچه‌ها حضور دارم و مادرم را كه بيمار است، ساعاتي تنها گذاشته‌ام.
مژده لواساني، مجري راديو و تلويزيون نيز عنوان كرد: من هم خوشحالم كه در اين جمع حضور داشتم و توانستم سهمي از اين اقدام خيرخواهانه ببرم و فرصتي فراهم شد تا در كنار اين كودكان عزيز و دوست‌داشتني باشم.
سارا روستاپور، مجري برنامه‌هاي كودك و نوجوان تلويزيون ضمن تقدير از اقدام خيرخواهانه برگزاري نمايشگاه نقاشي كودكان كار گفت: موضوع خوبي (هواي پاك) براي اين نمايشگاه انتخاب شده است. من آرزوم مي‌كنم كه همه كودكان بتوانند كودكي‌شان را با بازي و شادي‌كردن سپري كنند، درس بخوانند و چنين حركت‌هاي خيرخواهانه‌اي نيز ادامه‌دار باشد تا دل كودكان اين سرزمين شاد شود.
گرفتن عكس دسته‌جمعي مردم و مسئولان شهرداري با كودكان كار نيز پايان بخش مراسم افتتاحيه نمايشگاه نقاشي كودكان كار بود. در اين نمايشگاه تعداد ۱۰۲نقاشي از دو مدرسه ايليا و صبح‌رويش كه امور آموزش، تربيت و مهارت‌افزايي و حمايت از كودكان كار را در دستور كار خود دارند، به نمايش درآمد. اين نقاشي‌ها همچنين با قيمت پايه ۱۰۰‌هزار تومان به فروش گذاشته شدند و عوايد فروش آنها صرف هزينه آموزش و ساخت مدرسه براي كودكان كار خواهد شد. در اين مراسم همچنين شراره رخام بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون، الهام اصغري‌ قهرمان شناي كشور ملقب به «بانوي دريا»، كيومرث صفايي قهرمان كيك‌بوكس و اشكان درويشي كارگردان تئاتر نيز حضور داشتند.


تعداد بازدید :  808