شماره ۷۶۷ | ۱۳۹۴ شنبه ۳ بهمن
صفحه را ببند
رویداد

از سوی نهاوندیان و درحاشیه اجلاس داووس انجام شد
تشریح اولویت‌های سرمایه‌گذاری در ایران برای مدیران بانکی اروپا
شهروند| رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در دیدارِ جمعی از مدیران بانکی اروپایی، اولویت‌های سرمایه‌گذاری در ایران و به‌ویژه شرایط و ویژگی‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیرساختی و پروژه‌های نفتی و گازی را تشریح کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، محمد نهاوندیان که به همراه محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان برای شرکت در چهل‌وششمین مجمع جهانی اقتصاد به داووس رفته است، درحاشیه این اجلاس با «یوهان اشنایدر» رئیس‌جمهور سوییس و «الهام علی اف» رئیس‌جمهوری جمهوری آذربایجان، دیدار و درباره توسعه همکاری‌های دوکشور ایران و سوییس رایزنی کرد.
نهاوندیان همچنین با دبیرکل سازمان «آنکتادو» با حضور 15 کشور جهان در میزگرد «پویش‌های جدید سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی» در داووس شرکت کرد.
وی در این نشست که ریاست بخشی از آن را برعهده داشت و با ابراز خوشحالی کشورها از رفع تحریم‌های ایران همراه بود، به ایجاد زمینه‌های جدید در سرمایه‌گذاری‌های توسعه‌ای کشور ازجمله در تبادلات انرژی و نفت اشاره کرد و گفت: امکانات جدیدی با اجرایی‌شدن برجام برای توسعه سرمایه‌گذاری در ایران ایجاد شده و زمینه و بستر مناسبی برای توسعه تعاملات اقتصادی بیش ازپیش فراهم کرده است؛ دولت ایران نیز تمهیدات لازم برای ایجاد فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های باثبات در ایران را پیش‌بینی کرده است.
بیش از 2500نفر از سران کشورها، سازمان‌های غیردولتی و موسسه‌های تجاری از سراسر جهان در این اجلاس شرکت کرده‌اند. مجمع جهانی اقتصاد برای نخستین‌بار در ژانویه‌ سال 1971 و در شهر داووس توسط «کلاوس شواب» به‌عنوان جایی برای جمع‌شدن رهبران اقتصادی و سرمایه‌داران اروپایی راه‌اندازی شد.

در دیدار وزیر ارتباطات با همتای چینی‌اش
وزارت ارتباطات سند همکاری با هواوی امضا کرد
شهروند| درحاشیه دیدار وزیر ارتباطات کشورمان با وزیر صنعت و فناوری چین سند همکاری میان ایران و شرکت هواوی امضا شد. در این نشست که با حضور معاونان و روسای شرکت‌های خصوصی فعال درحوزه ICT ایران و چین برگزار شد، سند همکاری میان مدیرکل امور بین‌الملل و مطالعات راهبردی وزارت ارتباطات با شرکت هواوی تولیدکننده تجهیزات الکترونیک ازجمله تلفن همراه به امضا رسید. وزیر ارتباطات در دیدار با «میائو وی» وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین از گسترش همکاری‌های دوکشور درحوزه ICT و ماهواره خبر داد و گفت: امروز سند همکاری مشترکی میان ایران و چین درحوزه ICT توسط وزیر ارتباطات دوکشور، امضا می‌شود. محمود واعظی بر گسترش روابط دوکشور پس از رفع تحریم‌ها تأکید کرد و افزود: کمیته مشترکی برای پیگیری توافقات و مذاکرات میان دو‌کشور تشکیل می‌شود. او انتقال تکنولوژی همراه با دانش فنی میان دوکشور را ضروری دانست و ادامه داد: همکاری در زمینه فیبرنوری، نرم‌افزار، زیرساخت ازجمله محورهای مهم این نشست بود. واعظی جذب سرمایه درحوزه ICT و استفاده از خط اعتباری که کشور چین دراختیار ایران قرار داده است را ضروری دانست و ادامه داد: تلاش می‌کنیم علاوه بر شرکت‌های چینی که در زمان تحریم با ایران همکاری داشته‌اند، شرکت‌های جدیدی به بازار افزوده شوند.

مذاکره شرکت آلمانی با ایران برای اجاره دادن هواپیماها
شهروند| شرکت هواپیمایی آلمانی (TUIfly) اعلام کرد که مذاکراتی را با ایران برای اجاره هواپیماهای خود به این کشور به انجام رسانده است. یکی از مسئولان بلندپایه این شرکت آلمانی که نخواست نامش فاش شود، روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا در برلین ضمن بیان این مطلب افزود: این مذاکرات شروع شده و ادامه دارد و هنوز در رابطه با تعداد هواپیماها و نیز زمان شروع فعالیت آنها در ایران تصمیمی اتخاذ نشده است. شرکت TUIfly وابسته به TUI Group است که بزرگترین شرکت توریستی جهان محسوب می‌شود.


تعداد بازدید :  516