شماره ۷۶۷ | ۱۳۹۴ شنبه ۳ بهمن
صفحه را ببند
گزیده خوانی

سقوط نفت اوپک به 22 دلار| قیمت نفت اوپک با وجود افزایش 41سنتی در اواخر هفته گذشته تنها 22.89دلار در هر بشکه قیمت خورد و هم‌اکنون به پایین‌ترین قیمت در 13‌سال اخیر رسیده است. نفت اوپک در روز چهارشنبه گذشته رکورد کمترین قیمت خود را برای چندمین‌بار در‌ سال 2016 شکست و این‌بار 22دلاری شد. نفت اوپک در این روز با یک‌دلار و 37سنت کاهش نسبت به روز سه‌شنبه 22.48دلار فروخته شده بود. متوسط قیمت نفت اوپک در ‌سال 2016 تاکنون 26.44دلار در هر بشکه بوده است که کمترین قیمت این نوع نفت از ‌سال 2003 تاکنون به شمار می‌رود. قیمت نفت از نیمه‌ سال 2014 تاکنون به علت عرضه بیش ازحد و اشباع بازار حدود 70‌درصد از ارزش خود را از دست داده است.
ارتقای استانداردهای تولید خودرو به شاخص‌های اروپا| نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد از تدوین استانداردهای جدید تولید خودرو مطابق با استانداردهای اتحادیه اروپا خبر داد و گفت: تا ‌سال آینده استانداردهای تولید خودرو در ایران مطابق با استانداردهای ۵۲گانه خودرو از نظر کمی و کیفی ارتقا می‌یابد. او توضیح داد: هم‌اکنون درحال بررسی استانداردهای جدید اتحادیه اروپا تحت عنوان استاندارد «یورو ان‌‌ کپ» برای تولید خودرو هستیم تا براین اساس، کیفیت خودروهای داخلی ارتقا یابد.
ایران در اسپانیا پالایشگاه می‌سازد| روزنامه «ال اکونومیستا» اسپانیا نوشت، ایران می‌خواهد با کمک شرکت اسپانیایی «مگتل» به ساخت پالایشگاه دراین کشور بپردازد. این رسانه در ادامه توضیح داد: مذاکرات در مورد پروژه ساخت یک پالایشگاه در اسپانیا ازسوی ایران شروع شده است، اما اسپانیا و ایران هنوز درباره مکان‌یابی این پروژه به نتیجه نرسیده‌اند. این درحالی است که مقامات بندری اوئلوای اسپانیا تأیید کردند که شرکت ملی نفت ایران در چارچوب جست‌وجوهای خود برای استقرار پالایشگاه، با آنها تماس گرفته است.
پروژه تونل بهشت‌ آباد تعطیل شد| طرح تونل بهشت‌آباد که با هدف انتقال سالانه یک‌میلیارد و۱۰۰‌میلیون مترمکعب آب از چهارمحال‌وبختیاری به اصفهان و فلات مرکزی کلید خورده بود و بنا بود برای توسعه کشاورزی این مناطق مورد استفاده قرار گیرد، به گفته حمید چیت‌چیان به ایلنا متوقف شده و مطلقا اجرا نخواهد شد.
چشم‌انداز تولید و صادرات نفت پس از اجرای برجام| عضو کمیسیون انرژی و محیط‌زیست اتاق بازرگانی تهران معتقد است ایران پس از اجرایی‌شدن برجام قابلیت رسیدن به تولید و صادرات روزانه دو‌میلیون بشکه نفت را تا پایان ‌سال 1395 دارد. رضا پدیدار درباره چشم‌انداز تولید و صادرات نفت ایران پس از اجرایی شدن برجام گفت: حضور ایران در بازار جهانی نفت قدمت تاریخی دارد و مربوط به امروز نمی‌شود به همین دلیل است که مشتریان نفت ایران کاملا با بازار و به‌ویژه با کیفیت نفت سبک ایران آشنا هستند و حتی درپیش از تحریم‌ها چند کشور اروپایی پالایشگاه‌های خودشان را براساس ساختار نفتی ایران تنظیم کرده بودند.


تعداد بازدید :  544