شماره ۷۶۷ | ۱۳۹۴ شنبه ۳ بهمن
صفحه را ببند
عدد خبر

6 ‌میلیارد دلار  از پول‌های آ‌زادشده به عمران اختصاص یافت

غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد: ۶‌میلیارد دلار پول‌های آزادشده دولت به طرح‌های عمرانی اختصاص خواهد یافت. او توضیح داد: درحال حاضر 20‌هزار‌میلیارد تومان از 50‌هزار‌میلیارد تومان بودجه مصوب، به طرح‌های عمرانی پرداخت شده و درنظر است برای کسری این بودجه از 6‌میلیارد دلار سهم دولت از پول‌های بلوکه‌شده استفاده کنیم.

55 درصد سهم زمین در قیمت مسکن در دنیا کم‌نظیر است

فردین یزدانی مدیر مطالعات علمی طرح جامع مسکن اعلام کرد: درحال حاضر سهم زمین در قیمت مسکن در ایران 55‌درصد است که این رقم گزاف در دنیا کم‌نظیر است. او تأکید کرد: برخی از این عوامل افزایش قیمت زمین، مربوط به مسائل کلان اقتصادی است که سوداگری را در این بازار تقویت کرده، اما بخش مهمی از آن حاصل عملکرد نظام مدیریت شهری و نظام برنامه‌ریزی شهری و شهرداری‌هاست.

45 درصد حوادث کار ساختمانی است

محمد اصابتی مدیرکل بازرسی کار وزارت کار گفت: ۴۵‌درصد حوادث ناشی از کار در ایران در بخش ساختمان بوده که معادل ۲.۶برابر دنیاست. درحالی‌ که این میزان درکشورهای پیشرفته ۱۷‌درصد است. او با بیان این‌که این آمار نگران‌کننده است و با تأکید بر این‌که باید در این زمینه اقدامات پیشگیرانه صورت بگیرد، اظهار داشت: ترسیم نقشه راه کاربردی و کار‌شناسانه در این زمینه، اولویت اصلی است.

10 برابر  بودجه، هزینه اتمام پروژه‌های عمرانی

مهدی‌ هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: بودجه مورد نیاز برای اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره کشور ۵۰۰‌هزار‌میلیارد تومان است. این درحالی است که این رقم معادل 10برابر بودجه درنظر گرفته شده برای بودجه عمرانی کشور است. او با اعلام این خبر تأکید کرد: اگر بخواهیم پروژه‌های جدیدی تعریف و پروژه‌های گذشته را به اتمام برسانیم، باید  از ظرفیت بخش خصوصی بیشتر استفاده کنیم.


تعداد بازدید :  516