شماره ۷۶۷ | ۱۳۹۴ شنبه ۳ بهمن
صفحه را ببند
گمشده‌ها
دندان که در دهان نبود خنده بدنماست

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي طنزنویس [email protected]

وزیر بهداشت گفته اگر مردم مراقب دندان‌های‌شان باشند به بقیه موارد نیز نیم‌نگاهی می‌اندازند و به این باور می‌رسند که بیش از دیگران لازم است از خود مراقبت کنند. همان‌طور که وزیر محترم بهداشت فرمودند مراقبت و تیمارداری از دندان از مهم‌ترین کارهای اصولی در زندگی هر شخصی است. ما هم امروز تصمیم گرفتیم با توجه به اهمیت این موضوع ببینیم مردم از چه طریقی می‌توانند مواظب دندان‌های‌شان باشند.
روش اول: پرهیز از مشاجره سر جای پارک: اگر هنگامی که دنده عقب گرفته‌اید تا با یک پارک دوبل شیک و مجلسی به بهترین نحو ممکن خودروی‌تان را در محلی پارک کنید و دیدید یک خودرو ناگهان سر را کج کرد و چپید تو جای پارک شما عصبانی نشوید و بدانید چنین فرد بی‌کله‌ای آماده است دندان‌های شما را به ردیف بیاورد پایین. با یک لبخند و با تکان دادن دست با او بای بای کرده و دنبال جای پارک دیگری باشید.
روش دوم: از هرگونه فعالیت سیاسی تا تصویب کامل جرم سیاسی اکیدا خودداری کنید. همچنین کلا نوشتن را فراموش کنید و بروید دنبال یک شغل نان‌و‌آب دار. درست است که هر آن کس که دندان دهد نان دهد اما دیگر وظیفه ندارد تا ابد مواظب دندان‌های شما باشد. مطلبش را شما بنویسی بعد کس دیگری از دندان شما حفظ و حراست کند؟ این درست است؟
روش سوم: عدم مراجعه به دندانپزشک. البته شما لازم است که برای درمان یک دندان فاسد به دندانپزشک مراجعه کنید اما بدانید و آمادگی داشته باشید چه بسا با مراجعه به دندانپزشک دندان‌تان درمان شود، اما فک‌تان بیاید پایین و بیفتد کف دست‌تان.
روش چهارم: عدم حضور در اماکن ورزشی به‌ویژه مسابقات تیم رقیب. آدم عاقل لباس قرمز نمی‌پوشد برود ورزشگاه بنشیند وسط تماشاچیان آبی و تا تیم آبی گل خورد، خوشحالی کند. این رفتار علاوه بر این‌که ثابت می‌کند شما از عقل کافی برخوردار نیستید باعث می‌شود حداقل دندان‌های‌تان را نیز از دست بدهید. یعنی جوری شیک و مجلسی می‌زنند که دندان‌ها به ترتیب و براساس جزوه‌های پزشکی و علم دندانپزشکی یک به یک افتاده و کف دست شما رژه می‌روند.
روش پنجم: یاد بگیرید کلا با همسرتان مخالفت نکنید. معمولا آنها چیزی در چنته دارند که شما از آن بی‌خبرید. وقتی خیلی سر به سرشان بگذارید یکهو آن چیز حیاتی را رو می‌کنند و یکهو می‌بینید ددم وای. اینو کی گذاشت این‌جا. بنابراین سرتان را بیندازید پایین و زندگی‌تان را بکنید. بهتر از این است که چیزی از شما رو شود که فک و دهان و دندان و زبان و زبان کوچیکه و اینها با هم بیاید پایین.
روش ششم: از هرگونه اظهارنظر سیاسی، ورزشی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و حتی اظهارنظر در مورد سلایق خودتان در شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر پرهیز و اجتناب کنید. شما می‌نویسید به الف علاقه دارید. طرفداران الف شما را لایق الف و صادق نمی‌دانند یک جور دندان‌تان را می‌آورند پایین. طرفداران ب که رقیب سرسخت الف است می‌گویند آهان پس طرفدار الف بودی؟ آنها هم یک جور دیگر از خجالت‌تان می‌آیند پایین. طرفدارانی هم می‌گویند لیاقت نداری اصلا ما را ببینی و یک جور هم آنها نابودتان می‌کنند.


تعداد بازدید :  616