شماره ۷۶۷ | ۱۳۹۴ شنبه ۳ بهمن
صفحه را ببند
بازخوانی فیلمنامه‌های نوستالژیک در اردیبهشت 95

طرح «فیلم‌هایی که دوست داشتیم» به‌منظور کمک به زنان بی‌بضاعت سینما و تلفیق تئاتر و سینما از اردیبهشت‌ماه 95 اجرا می‌شود.
طائرپور در نشست خبری این طرح که با حضور رسول صدرعاملی، مجید مظفری و نازنین کریمی (مجری طرح) برگزار شد، گفت: ما در نظر داریم، فیلمنامه فیلم‌های قدیمی که برای مردم محبوب بودند و با آنها خاطره داشتند را بازخوانی کنیم. ما با این حرکت صنفی که به‌صورت خودجوش از سوی هنرمندان شکل گرفته است، در نظر داریم وضع محترمانه‌ای را برای زنان از کارافتاده سینما به وجود آوریم.
او افزود: ما با تلفیق نمایش و فیلم و بازخوانی فیلمنامه‌ها می‌خواهیم کسانی که در فیلمی حضور داشتند  یا بازیگران و کارگردان‌هایی که دوست داشتند آن فیلم‌ها را بسازند یا در آن حضور داشته باشند را در این طرح جذب کنیم. ما امیدواریم با این طرح مردم با کمک‌هایی ولو کوچک اما با عشق و اعتماد به میدان بیایند. همچنین بازیگران نسل جوان با امکانات مالی‌شان به ما بپیوندند.
طائرپور با اشاره به وجود صندوق حمایت از هنرمندان در وزارت ارشاد و خانه سینما گفت: متاسفانه این دو مرجعی که برای کمک به سینماگران در نظر گرفته شده‌اند، موفقیتی را که باید، نداشته‌‌اند و به دلیل عدم موفقیت صندوق دولتی و صندوق خانه سینما به دلیل برخوردار نبودن از بودجه کافی باید یک جریان سومی به‌طور خودجوش از سوی سینماگران و جماعتی که از نزدیک با آنها ارتباط دارند، راه می‌افتاد.
او افزود: ما امیدواریم نهایتا این سه جریان به هم بپیوندند و جریان بزرگتری راه بیفتد.
رسول صدرعاملی گفت: ما در این طرح فارغ از کمک به بخشی از زنان کم‌بضاعت، می‌خواهیم تئاتر و سینما را به هم نزدیک کنیم.
او با بیان این‌که همه مسائل مالی این پروژه شفاف خواهد بود، ادامه داد: درآمدهای حاصل از این کار و هزینه‌هایی که شده است به‌صورت یک صورتحساب و به‌طور شفاف گزارش خواهد شد.


تعداد بازدید :  313