شماره ۷۶۷ | ۱۳۹۴ شنبه ۳ بهمن
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

مدیر سی‌وسومین جشنواره فیلم کوتاه تهران از ایجاد تغییر در فراخوان جشنواره و افزایش جوایز در بخش بین‌الملل این رویداد سینمایی خبر داد.

۱۲۵ مقاله به هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر رسیده که پس از ارزیابی مجموع مقاله‌ها، ۴۲ اثر برای ارایه در بخش همایش این دوره از جشنواره
 انتخاب شدند.

از روز دوشنبه (۵ بهمن) شبكه اختصاصی استان تهران باكيفيت اچ‌دی آغاز
 به كار مي‌كند.

فرزند فرج‌الله سلحشور اعلام کرد که پزشکان از روند درمان این کارگردان سینما ابراز رضایت کرده‌اند؛ ولی وی هنوز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.

انیمیشن سینمایی «فهرست مقدس» به کارگردانی محمدامین همدانی در ۸۰ دقیقه تهیه شده و محصول خانه انیمیشن سازمان هنری رسانه‌ای «اوج» و متقاضی حضور در سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر است. در این انیمیشن برای نخستین‌بار در ایران بیش از ۵۰‌درصد افکت‌های صوتی در «فولی استیج» توسط آرتیست‌ها شبیه‌سازی شده است و کار در یک فضای آکوستیک ضبط‌ شده است.

مهرداد شهسوارزاده خواننده پاپ-کلاسیک از انتشار جدیدترین آلبوم خود خبر داد و گفت: این آلبوم که «تلنگر» نام دارد، مراحل پایانی تولید را طی می‌کند و تا اول بهار‌ سال ۹۵ روانه بازار موسیقی کشور مي‌شود.

فیلم «ممیرو» به کارگردانی‌ هادی محقق و تهیه‌کنندگی رضا محقق و مجید برزگر در چهاردهمین جشنواره پونای هند جوایز بهترین فیلم و بهترین بازیگری را کسب کرد. «ممیرو» دومین همکاری مشترک برادران محقق با سبکی متفاوت و نگاهی تازه داستان تنهایی‌ ایاز، پیرمرد واخورده از زندگی پر‌مشقت خود را روایت می‌کند که بعد از اتفاقی مهیب در زندگی، با نوه خود روزگار می‌گذراند و خود را مسبب همه اتفاقات می‌داند.

نیکی کریمی بازیگر و کارگردان سینمای ایران به‌عنوان یکی از داوران جشنواره فیلم کوتاه «موج» انتخاب شد. نخستین جشنواره فیلم کوتاه موج (فیلم‌های پندآموز) به همت سازمان منطقه آزاد کیش از ۶ تا ۸ اسفند در جزیره کیش برگزار می‌شود.

نمایش و نقد فیلم سینمایی «شکاف» به کارگردانی سیاوش اسعدی‌زاده دوشنبه (پنجم بهمن) ماه در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

ادموند شارل رو، نویسنده فرانسوی برنده «گنکور» و از نخستین اعضای هیات داوران این جایزه ادبی در  95 سالگی در مارسی از دنیا رفت.


تولیدکننده فیلم اسکاری «سخنرانی پادشاه»، داستان زندگی «مریم مجدلیه» از پیروان حضرن عیسی (ع)‌ را سوژه پروژه جدیدش قرار داده است. این فیلم توسط کمپانی فیلمسازی «سی ساو» راهی پرده نقره‌ای می‌شود.


برنامه «626» ترانه‌ای را به اسم «سبز و سفید و سرخ؛ یعنی جهان بی‌جنگ» به دکتر محمدجواد ظریف به پاس زحماتی که ایشان در دوران مذاکرات کشیدند و همچنین به‌عنوان نماینده ملت قهرمان ایران که در طی این سال‌ها صبر کردند، تقدیم کرد.

«جورج وِیدن‌فلد» ناشر بزرگ انگلیسی که با نویسندگانی چون «ولادیمیر ناباکوف» و «هرولد ویلسون» همکاری داشت، در  96 سالگی درگذشت. او از بزرگترین و پرکارترین ناشران انگلیس بود که تا اواخر عمر 96 ساله‌اش در عرصه چاپ و نشر کتاب فعالیت داشت. «ویدن‌فلد و نیکلسون» نام انتشارات این چهره فرهنگی است که بیش از 60‌ سال پیش راه‌اندازی شد. این انتشارات ‌سال گذشته از سوی «بوک‌سلر» عنوان بهترین انتشارات 2015 را دریافت کرد.


تعداد بازدید :  459