شماره ۷۶۷ | ۱۳۹۴ شنبه ۳ بهمن
صفحه را ببند
روي خط خبر

رئیس شورای شهر خبر داد: جمع‌آوری 4‌ هزار کارتن‌خواب از محله هرندی تهران
مهر| ۴‌ هزار کارتن‌خواب معتاد از بوستان هرندی و سطح منطقه جمع‌آوری شدند؛ اما اگر سیکل موجود بسته نشود، باز شاهد بازگشت کارتن‌خواب‌ها خواهیم بود. مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران با بیان این مطلب افزود:  با همکاری شهرداری تهران و دستگاه‌های ذیربط بوستان هرندی به‌خوبی ساماندهی شد و در چند مرحله حدود ۴‌ هزار کارتن‌خواب از سطح منطقه و بوستان جمع‌آوری و برای ترک و آموزش در اختیار مراکزی قرار گرفتند که معاونت فرهنگی شهرداری به این منظور آماده‌سازی کرده است. رئیس شورای شهر تهران با توضیح حضور گسترده کارتن‌خواب‌ها در بوستان هرندی گفت: بیش از ۶۰‌درصد کارتن‌خواب‌ها شهرستانی هستند؛ آنها از شهرستان‌های مختلف برای کار می‌آیند تهران و چون پارک شهید هرندی نزدیک ترمینال است و آنها هم جایی برای اقامت ندارند، آن‌جا ساکن می‌شوند. به گفته او از سوی دیگر چون این جوانان مهاجر کاری ندارند و نمی‌توانند کاری پیدا کنند، با وجود معتادان ساکن در بوستان، معتاد می‌شوند و خودشان به کاروان آنها می‌پیوندند. رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: با وجود ساماندهی بوستان هرندی، چون به اصطلاح، راه آب هنوز بسته نشده و سیکل مشکل‌دار عدم اشتغال در شهرستان‌ها همچنان باز است، به عقیده من بار دیگر شاهد حضور کارتن‌خواب‌ها در بوستان هرندی و سطح منطقه خواهیم بود. او افزود: البته در طرح معاونت اجتماعی شهرداری پیش‌بینی‌های لازم برای بازگرداندن معتادان شهرستانی بعد از ترک و کارآفرینی شده است. چمران گفت: کارتن‌خوابی و آسیب‌های آن باید به صورت دایمی جمع شود و این وظیفه برعهده دولت و حمایت ملی است. قطعا گام اول نیز در این راه ایجاد اشتغال به‌ویژه در شهرهای کوچک است. به گفته او در شمال شهر وضع به‌گونه‌ای دیگر است. کارکرد معتادان بیشتر در سفره‌خانه‌ها و قهوه‌خانه‌های غیرمجاز است.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران: ۹۰‌درصد پروتز‌های ارتوپدی وارداتی است
شهروند|«90‌درصد پروتزهای ارتوپدی وارداتی هستند.» این را رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران می‌گوید و تأکید می‌کند: «تمام پروتز‌های موجود درکشور دارای استاندارد‌های لازم هستند اما به دلیل وارداتی بودن و ناتوانایی تولید آنها در داخل کشور قیمت تهیه آن برای مراکز درمان و بیماران با هزینه‌های بالایی روبه‌روست.» غلامعلی عکاشه، در کنفرانس ماهانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران، توضیحات بیشتری می‌دهد: «مراکزدرمانی و پزشکان باید در تهیه پروتز‌های وارداتی دقت لازم را به عمل آورند و محصولاتی که درکشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار می‌گیرد و نتایج حاصل از استفاده آنها برای بیماران مناسب و موثر بوده را تهیه کنند.»
رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران درباره تعرفه‌های پزشکی درحوزه ارتوپدی هم صحبت‌هایی می‌کند و می‌گوید: «نخستین تعرفه تعیین‌شده در این حوزه مربوط به ۳۰‌سال گذشته است اما خوشبختانه با تغییر رویکرد وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر وضع تعرفه‌ها نسبت به سال‌های گذشته از بهبودی مناسبی برخوردار بوده است.» عکاشه با تأکید بر یکسان‌سازی تعرفه‌های پزشکی در رشته‌های مختلف ادامه می‌دهد: «باید کتابی جامع برای تعرفه‌های پزشکی نوشته شود و تعرفه برای تمام گروه‌های پزشکی یکسان باشد زیرا اینگونه می‌توان از میزان بروز تخلفات پزشکان و دریافت مبالغ اضافی از بیماران کاست.» به گفته او، درحال حاضر تعرفه در برخی رشته‌های پزشکی بسیار بالاست اما در برخی رشته‌های دیگر این تعرفه از رشد مناسبی برخوردار نبوده است که این تفاوت‌ها منجر به انحراف برخی پزشکان در دریافت هزینه‌های اضافی از بیماران می‌شود. بنابراین ضروری است کتاب جامعی نوشته شود و همه پزشکان موظف به پیروی از آن باشند.

ایران با 57 کشور جهان تبادل اطلاعات کتابخانه‌ای دارد
شهروند| رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: اکنون جمهوری اسلامی با 57 کتابخانه ملی کشورهای دنیا در زمینه آموزش و مرمت نسخ خطی تبادل اطلاعات و همکاری دارد. عباس صالحی‌امیری جمعه درحاشیه گشایش نمایشگاه عکس چین زیبا در محل کتابخانه ملی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: پسافرجام آغاز یک راه است و اکنون مقام‌های بین‌المللی، ایران را کشوری امن برای سفرهای خود معرفی می‌کنند. او افزود: ‌سال 95، آغاز تحولات جدی در دنیا و گسترش همکاری‌های فرهنگی کشورهای جهان با ایران را شاهد خواهیم بود و اکنون جمهوری اسلامی با حضور فعال در سازمان‌های جهانی توانسته چندین اثر را در یونسکو به ثبت برساند. صالحی‌امیری درباره سفر وزیر اطلاع‌رسانی چین به ایران و تبادل همکاری‌های فرهنگی گفت: این مقام چینی در سفر خود با مسئولان مختلف کشورمان دیدار و پیرامون موضوع‌های مختلف فرهنگی، گردشگری و تبادل فرهنگی برای معرفی بیشتر فرهنگ و تمدن چینی و بالعکس به رایزنی می‌پردازد. او افزود: سالیانه 300‌میلیون نفر چینی به کشورهای مختلف سفر می‌کنند و از طریق تبادل همکاری‌ها، قرار شده ایران بسترهای سفر تعدادی زیادی از این افراد را به داخل فراهم کند.


تعداد بازدید :  400