شماره ۷۶۷ | ۱۳۹۴ شنبه ۳ بهمن
صفحه را ببند
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور:
گزارش حمله به سفارت عربستان آماده ارسال برای رهبری است

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: عامل بیرونی تعرض به سفارت عربستان در خارج از کشور دستگیر و به داخل منتقل شده و هم‌اکنون تحت بازجویی است. او همچنین گفت گزارش این رخداد برای ارایه به رهبری آماده شده است.
به گزارش تسنیم، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در دومین همایش سراسری استانداران و فرمانداران سراسر کشور با اشاره به حادثه تعرض به سفارت عربستان در تهران اظهار داشت: در این ارتباط رئیس‌جمهوری مسئولیت بررسی حادثه را به وزیر کشور دادند و ما هم هیأتی تشکیل دادیم و تمام ابعاد حادثه درآمده و گزارش آماده ارسال به مقام معظم رهبری است.
وی با تاکید بر این‌که با دقت و بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای در همه ابعاد قضیه بررسی شده و همه چیز روشن است، گفت: ما خیلی از فعالیت‌هایی را که پیرامون‌مان انجام می‌شود، نمی‌دانیم مسیرش به کجا ختم می‌شود، اما نوعی از فرقه‌سازی را شاهد هستیم و افرادی که این کار را کردند، سازماندهی داشتند و بیش از 10‌سال در کرج و تهران فعالیت دارند. معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان این‌که این افراد با عنوان امور خیر و مذهبی فعالیت می‌کنند، گفت: حتی برخی مسئولان تحت عنوان مذهبی‌بودن به آنها کمک کرده‌اند، اما نهادهای سازمانی چنین کاری نکردند و پایگاه‌های بسیج نیز نبوده‌اند. ذوالفقاری با اظهار این‌که از نظر کار ستادی احتمالات لازم را درباره تعرض به سفارت عربستان داده بودیم، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مذکور اگر اطلاعاتی دارند باید به شورای تامین استان ارایه کنند تا کارهای لازم را انجام بدهند. ما نیز این کار را انجام دادیم که همین باعث شد مسئولیت بررسی حادثه سفارت به وزیر کشور محول شود. وی با اعلام این‌که از برخی اطلاعات و برنامه‌ریزی‌ها رو دست خوردیم، تاکید کرد: ما حتی گفتیم «تجمع جلوی سفارت را ممنوع کنید» اما گفتند «خیال‌تان راحت باشد» اما ما گفتیم «خیال ما راحت نیست». معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان که «عده‌ای نماز خودشان را خواندند و کوکتل مولوتف‌ها را آماده کردند»، گفت: کسی آن سوی مرزها لیدر این افراد بوده و از طریق تلگرام ظهر آن روز دستوراتی را می‌دهد. ذوالفقاری با طرح این موضوع که یک بخش از مشکلات ضعف اطلاعاتی است، تصریح کرد: عده‌ای گفتند در جریان جده اقدام خاصی صورت نگرفته و جریان کشتار منا را بیان کردند که نتیجه آن سخنان همین می‌شود. وی اضافه کرد: ما بعضی وقت‌ها مطالبه‌گریم و به‌ علت احساساتی حرف زدن کارهایی انجام می‌دهیم که طلبکاری‌مان تبدیل به بدهکاری می‌شود. معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان این‌که بعضی‌ها گفتند جریان حادثه منا عمدی بوده، یادآور شد: به‌ جای این‌که ما دیگران را مغلوب اخلاق کنیم بعضی‌ها لیست درست می‌کنند که ما در جریان جده واکنش نشان نداده‌ایم، اما پیشنهاد لغو عمره از سوی خود ما بوده، گفتند در حادثه کشتار منا کسی توجه نکرد، اما باید گفت شما باید صحبت‌های مقام معظم رهبری در نوشهر را گوش کنید که در سطح عالی نظام واکنش نشان دادند، اما عده‌ای برای جوانان که احساسات پاکی دارند، تبلیغات می‌کنند. ذوالفقاری با اشاره به این‌که قضیه شهادت شیخ النمر را نیز مطرح کردند، گفت: برادر شیخ النمر گفت حمله به سفارت محکوم است. وی افزود: در بعضی جاها به این دلیل به مشکل خوردیم که گاهی رئیس شورای تامین استان تحت‌تاثیر قرار گرفته و تصمیمش قاطع و تعیین‌کننده نبوده است. ذوالفقاری درباره اهمیت پیگیری و اجرای تصمیمات تاکید کرد: در قضیه برنامه فیتیله ما صبح اقدام به‌‌موقع را انجام دادیم و نگذاشتیم کار به عصر آن روز بکشد که معلوم نیست چه اتفاقاتی می‌افتاد. معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان این‌که شورای تامین نباید تبدیل به شورای اداری شود، تصریح کرد: در شورای تامین باید سطح و طبقه‌بندی را رعایت کنیم. بعضی‌ها می‌گویند در جلسات شورای تامین آن‌قدر جمعیت زیاد است که ما نمی‌توانیم حرف‌هایی را که باید بزنیم، مطرح کنیم.


تعداد بازدید :  1189