شماره ۷۶۷ | ۱۳۹۴ شنبه ۳ بهمن
صفحه را ببند
خبر

سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات اعلام کرد: برگزاری انتخابات الکترونیک منتفی شد
سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: به 2 دلیل تایید نشدن سیستم‌های اخذ رأی به لحاظ امنیتی و همچنین ابهام قانونی، برگزاری انتخابات 94 به صورت الکترونیکی منتفی شد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سیامک ره‌پیک با بیان این مطلب افزود: به 2 دلیل تایید نشدن سیستم‌های اخذ رأی به لحاظ امنیتی و ابهام قانونی، پیشنهاد وزارت کشور مبنی بر برگزاری انتخابات الکترونیکی در
9 حوزه کلانشهر مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفت. وی تصریح کرد: در انتخابات 94 چه برای مجلس شورای اسلامی و چه برای خبرگان انتخابات به‌صورت الکترونیکی برگزار نخواهد شد. ره‌پیک افزود: پیشنهاد برگزاری انتخابات 94 به‌صورت الکترونیکی در جلسه 30 دی‌ماه شورای نگهبان مطرح شد و عمدتا به 2 دلیل مورد تایید قرار نگرفت. وی ادامه داد: نخست این‌که با توجه به بررسی‌های فنی، تاییدیه کاملی از مراجع سه‌گانه و از کارشناسان شورای نگهبان ارایه نشد و دوم این‌که خلأ و ابهام قانونی باقیمانده بود. به این دلایل، پیشنهادی که وزارت کشور برای برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی در 9 حوزه کلانشهرها مطرح کرده بود، مورد تایید قرار نگرفت.

خطیب موقت نمازجمعه تهران: اگر کسی زیر بار رد‌صلاحیت‌ها نرود تسلیم قانون نیست
خطیب نمازجمعه این هفته تهران با تاکید بر لزوم توجه مردم در انتخاب افراد اصلح، رعایت حق‌الناس و رعایت قانون در مواجهه با شورای نگهبان گفت: عدم احرازشده‌ها طوری عمل کنند که امتحان خوبی بدهند نه طوری که نتوان در پست‌های دیگر نیز از آنها استفاده کرد.  به گزارش ایسنا، آیت‌الله احمد خاتمی در ابتدای سخنرانی خود در خطبه‌های نمازجمعه روز گذشته تهران تصریح کرد: اگر کارگزاری بگوید زیر بار ردصلاحیت‌های شورای نگهبان نمی‌رود، تسلیم قانون نیست و نمی‌تواند قانون را رعایت کند. خاتمی تاکید کرد: ‌شورای نگهبان با غوغاسالاری عقب‌نشینی نکرده و نخواهد کرد. ثانیا فضا که غبارآلود شد، زمینه‌ساز فتنه می‌شود؛ آن وقت چه کسی می‌خواهد فتنه را جمع کند. اگر می‌خواهیم فضای انتخابات، فضای سالمی باشد باید مراقب حرف‌هایمان باشیم. ما نمی‌گوییم آرامش قبرستانی حاکم باشد. اعتراض کنید اما نه با نیش. نیش، نیش می‌آورد و نتیجه حرف منطقی هم حرف منطقی است.


تعداد بازدید :  516