شماره ۷۶۷ | ۱۳۹۴ شنبه ۳ بهمن
صفحه را ببند
روی خط خبر

آیت‌الله موحدی‌کرمانی: فکر می‌کنم آیت‌الله ‌هاشمی تایید صلاحیت شود
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به انتخابات آتی و ارایه لیست مشترک از سوی اصولگرایان گفت: همت ما بر این است که لیست واحدی را ارایه دهیم.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در حاشیه نشست عمومی انجمن اسلامی پزشکان در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا تصمیمی برای قرار گرفتن نام آیت‌الله ‌هاشمی‌ رفسنجانی در لیست جامعتین صورت گرفته است یا خیر؟ گفت: مذاکراتی شده است اما هنوز تصمیمی نگرفته‌ایم و وقتی رأی‌گیری انجام شود، نظر غالب مشخص خواهد شد. دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به پرسش دیگری نیز مبنی بر این‌که آیا اصولگرایان لیست مشترک می‌دهند؟ گفت: همت بر همین مبناست و تصمیم‌ها این است که ان‌شاءالله لیست واحد بدهیم. موحدی‌کرمانی درباره تایید صلاحیت آیت‌الله ‌هاشمی خاطرنشان کرد: من نمی‌دانم اما فکر می‌کنم تایید شود.

امام جمعه گرگان:  برخی از رد صلاحیت شدگان از نیروهای انقلابی هستند
آیت الله نور مفیدی در دیدار جمعی از فعالان سیاسی استان گلستان  گفت: در شرایط حساس منطقه و همزمان با تهدیدهای روزافزون امنیتی بعضی دولت های وابسته عربی با همراهی گروه‌های تکفیری، برگزاری انتخابات با حضور حداکثری مردم و کاندیداها با سلایق مختلف تضمین کننده امنیت نظام و کشور است. به گزارش «انتخاب»، آیت الله سید کاظم نورمفیدی دراین دیدار ضمن تاکید بر پرهیز از تضعیف نهاد های نظام و به‌ویژه شورای نگهبان، از رد صلاحیت برخی از نیروهای مؤمن و معتقد به نظام و انقلاب و قانون اساسی و رهبری اظهار تاسف کرد و افزود: برخی از کسانی که نامشان جزو احراز صلاحیت شدگان نیست را از نزدیک می شناسم و شهادت
می دهم که از نیروهای انقلابی و معتقد به ولایت فقیه و رهبری هستند و دلسوز نظام محسوب می شوند. امام جمعه گرگان تصریح کرد: متاسفانه برخی در تفسیر التزام به اسلام و ارکان نظام سلیقه ای عمل می کنند و این آثار سوئی دارد و موجب گسست و فاصله برخی نیروهای علاقه‌مند به کشور می شود.

دبیر ستاد انتخابات: اگر در صلاحیت‌ها تجدیدنظر نشود در برخی حوزه‌ها مشارکت وجود ندارد
دبیر ستاد انتخابات کشور با اشاره به نگرانی برخی در مورد تعداد افرادی که صلاحیتشان تایید یا احراز نشده است، اظهار کرد: امیدوارم تعداد زیادی از این افراد صلاحیتشان تایید شود وگرنه در برخی از حوزه‌های انتخابیه رقابت و مشارکتی وجود نخواهد داشت. به گزارش ایلنا، علی پورعلی مطلق در دومین همایش استانداران و فرمانداران کشور با بیان این‌که در ابتدای بحث انتخابات پیش رو عده‌ای نگران نحوه برخورد دولت و هیأت‌های اجرایی با تایید صلاحیت‌ها بودند، گفت: پس از این‌که روند انتخابات و فعالیت هیأت‌های اجرایی انتخابات آغاز شد، همگان شاهد اجرای کامل قانون بودند.
پورعلی مطلق خاطرنشان کرد: ‌چنانچه ۹ دوره انتخابات مجلس و 4 دوره انتخابات خبرگان رهبری را بررسی کنیم، درمی‌یابیم که هر‌گاه مقبولیت دولت در جامعه بیشتر بوده تعداد داوطلبان کاندیداتوری نیز بیشتر بوده است.

عارف: به تجدیدنظر شورای نگهبان خوشبینم
محمدرضا عارف، رئیس شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در دومین کنگره سراسری حزب ندای ایرانیان با اشاره به انتخابات مجلس دهم تصریح کرد: انتظار می‌رفت شیرینی آغاز اجرایی شدن برجام با اعلام نظر هیأت‌های نظارت شورای نگهبان دوچندان شود که متاسفانه این امر رخ نداد و کام بسیاری از اصلاح‌طلبان و اعتدالیون تلخ شد. به گزارش مهر، وی افزود: شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به‌طور جدی از طریق مراجع ذیربط رایزنی‌هایی را با مقامات ذی‌نفوذ و شورای نگهبان دنبال کرده است. مذاکراتی که ما با بزرگان داشتیم، رضایت‌بخش است و امیدوارم تجدیدنظری اساسی توسط شورای نگهبان انجام شود. وی تصریح کرد: باید همدلی با نهادهای حاکمیتی را حفظ کنیم چراکه ما خود را یکی از جریان‌های اصلی داخل نظام می‌دانیم.

مبلغ: رسانه ملی  موجب دلسردی نشود
معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات برجام را حاصل مقاومت مردم ایران دانست و گفت: بردباری، استحکام و پافشاری بر مواضع اسلامی باعث پیروزی ملت ایران در برجام شد.
به گزارش ایرنا، مرتضی مبلغ در همایش اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان شهرستان آران و بیدگل، با قدردانی از تیم دلسوز، متعهد و کارآمد هسته‌ای کشور افزود: باید تمام وجود آنان را طلا گرفت که با حفظ خط قرمزهای نظام، مشکل هسته‌ای را حل کردند. وی همچنین گفت: رسانه ملی باید مراقب باشد که برخی رفتارها و برنامه‌های آنان موجب دلسردی مردم و روی‌آوری آنان به سمت شبکه‌های ماهواره‌ای نشود، بلکه باید با بی‌طرفی در اعمال، رفتار و عملکرد خود مایه دلگرمی مردم و جوانان شود.


تعداد بازدید :  585