شماره ۷۶۷ | ۱۳۹۴ شنبه ۳ بهمن
صفحه را ببند
هت‌تریک بدون گل

شهروند|  علاوه بر 3 دربی بدون گل اوایل بهمن، چهره‎هایی که چند هفته قبل از این تاریخ تولد یا مرگشان شکل گرفته بود، حالتی معکوس اتفاق قبلی را تجربه کردند تا هفته پررویدادی در بازه زمانی 3 تا 9 بهمن شکل بگیرد.
روز لیورپولی- منچستری
3 بهمن‌ماه 97‌سال پیش، باب پیسلی، اسطوره مربیگری لیورپول و یکی از تنها 2 مربی فاتح 3 دوره جام ‌باشگاه‌های اروپا و لیگ‌ قهرمانان اروپا در کانتی دورهام انگلیس به دنیا آمد. آندره کانچلسکیس، ستاره فوتبال روسیه و عضو نخستین تیم طلایی فرگوسن در منچستریونایتد در این روز 47ساله می‌شود. ماتیاس سیندلار، نخستین بازیکن بزرگ تاریخ اتریش و عضو تیم طلایی دهه 30 این کشور، 77‌سال پیش در 35سالگی درگذشت.
سوارس به دنیا آمد
ستاره حالا خوش‌اخلاق بارسلونا یعنی لوئیس سوارس اروگوئه‌ای، 4 بهمن 28سالگی را پشت سر می‌گذارد. 12‌سال قبل در این روز، لئونیداس، ستاره قبل از دوران پله در برزیل و آقای گل جام‌جهانی 1938 در 90 سالگی درگذشت. 4 بهمن‌ماه، دربی ‌سال 1370 تهران بین پرسپولیس و استقلال با تساوی بدون گل
 خاتمه یافت.
روزی بزرگ برای «بیو»
توستائو، ستاره تیم طلایی اما ناکام برزیل در جام‌ جهانی 1982 در هیبت پزشک، 6 بهمن‌ماه 69 سالگی را پشت سر می‌گذارد. دیوید ژینولا، ستاره سابق اما مغضوب فوتبال فرانسه  به پایان 48سالگی می‌رسد و ژاوی هرناندس، اسطوره و کاپیتان سابق بارسلونا در روزهای بازی برای السد قطر به 36سالگی وارد می‌شود. دیگر متولد معروف این روز، روبینیو است که 32ساله می‌شود. قسمت دوم سریال مرگ ناگهانی بازیکنان فوتبال در زمین، 5 بهمن 12‌سال پیش رخ داد؛ زمانی که میکلوس فهر بعد از اخطار ناشی از شادی بعد از گل، روی زمین افتاد و بر اثر حمله قلبی در 24سالگی درگذشت.
آرژانتینی قهرمان و آقای خاص
اسکار روجری، هم‌تیمی مارادونا در جریان قهرمانی در جام ‌جهانی 1986 به‌عنوان یکی از بهترین مدافعان عصر خودش، 6 بهمن‌ماه 54ساله می‌شود. ژوزه مورینیو، سرمربی مشهور و جنجالی دنیای فوتبال هم در این روز شمع 52سالگی را فوت می‌کند. 10‌سال بعد از او، برندان راجرز، سرمربی سابق لیورپول در ایرلند شمالی به دنیا آمد. تساوی بدون گل دربی 6 بهمن 1391 تهران با قضاوت قهرمانی شکل گرفت.
«آن» جنجالی
40‌سال قبل در روز 7 بهمن، آن یونگ هووان، زننده گل طلایی کره‌جنوبی مقابل ایتالیا در یک‌هشتم‌ نهایی جام ‌جهانی 2002 در کشور شرق آسیا متولد شد. مارات سافین، تنیسور بازنشسته روسی و مرد شماره یک سابق رنکینگ در این روز، 36سالگی را جشن می‌گیرد. تساوی بدون گل در دربی دور برگشت نیمه‌نهایی فصل 1373-1372 لیگ آزادگان به خاطر جنجال بازی رفت به قصد تنبیه در بندرعباس انجام شد.
آقای مو پریشان
62‌سال پیش در روز 8 بهمن ماه، برونو متسوی فقید، سرمربی سابق تیم‌ملی سنگال در فرانسه به دنیا آمد. جان‌لوئیجی بوفون، سنگربان اسطوره‌ای تیم‌ملی ایتالیا وقتی در این روز وارد 38سالگی می‌شود می‌تواند بابت این همه هوادار به خود افتخار کند.
داور بسیار معروف  و روماریو
توفیق بهرام‌اف،‌کمک‌داور آذربایجانی‌الاصل که مشکوک‌ترین گل تاریخ فوتبال (گل سوم انگلیس به آلمان در وقت‌های اضافه فینال جام‌جهانی 1966) را به قصد انتقام کشته‌های کشورش توسط نازی‌ها در جنگ‌جهانی دوم، صحیح اعلام کرد، 91‌سال پیش در روز 9بهمن به دنیا آمد. روماریوی برزیلی، ستاره مشهور جام‌جهانی 1994 هم 50ساله می‌شود.


تعداد بازدید :  645