شماره ۱۴۴۰ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۲ تير
صفحه را ببند
تداوم امدادگری پس از ازدواج

 خانواده بزرگ هلال‌احمر، زوج‌های‌امدادگر داوطلب کم ندارد. زوج‌های جوانی که نه تنها پیمان بسته‌اند تا پایان عمر شانه به شانه هم مشکلات ریز و درشت زندگی را کنار بزنند، بلکه زندگی مشترک شان  را با عهد و پیمان دیگری نیز آغاز کرده‌اند. همسرانی که عهد کرده‌اند در هنگام بروز حوادث و بحران‌ها، دردی از مردمان آسیب دیده دوا کنند.‌ هادی زحمتکش و نرجس تک خارانی یکی از همان زوج‌های جوان هستند که زندگی مشترک شان با‌این هدف خداپسندانه و بشر دوستانه آغاز شده است.
یک سال از ازدواج زوج هلال‌احمری بیرجندی می‌گذرد.‌هادی زحمتکش 6 سال است عضو جمعیت هلال‌احمر بیرجند است و همسرش هم پس از ازدواج و آشنایی با فعالیت‌های هلال‌احمر به صورت داوطلبانه با جمعیت همکاری می‌کند. زحمتکش می‌گوید: «6 سال پیش دوره‌های‌امدادگری مانند اسکان، جاده، آوار و... را گذراندم و حالا هم 4 سال است در مرکز کنترل عملیات EOC جمعیت هلال‌احمر بیرجند فعالیت می‌کنم. کار ما در مرکز کنترل عملیات حساسیت زیادی دارد. وقتی فرد حادثه دیده و یا خانواده افراد حادثه دیده تماس گرفته و درخواست کمک می‌کنند، باید اول از هر چیز به آنها آرامش بدهیم تا اطلاعات موقعیت و جزییات حادثه را به ما اطلاع دهند. بعد از آن باید نزدیک‌ترین تیم را در زمان طلایی نجات از موقعیت محل حادثه آگاه کنیم.» زحمتکش مکثی می‌کند و ادامه می‌دهد: «نتیجه عملیات و نجات جان افراد
حادثه دیده هم برای ما ارسال می‌شود. وقتی از حوادث و نتیجه خدمت رسانی‌امدادگران هلال‌احمر برای همسرم تعریف کردم، برای عضویت در جمعیت هلال‌احمر مشتاق شد. داوطلب شدن او با شروع زندگی مشترک‌مان همزمان شد.» نرجس تک خارانی هم می‌گوید: «وقتی همسرم جزییات عملیات‌های ‌امدادی را برایم تعریف کرد، تصمیم گرفتم من هم لباس هلال‌احمر را به تن کنم. علاقه زیادی به فعالیت در حوزه درمان دارم و دوره کمک‌های اولیه را هم گذرانده‌ام. به همراه همسرم به دوستان، بستگان و نزدیکان، مباحث کمک‌های اولیه را آموزش می‌دهیم. راستش را بخواهید در آغاز زندگی مشترک‌مان پیمان بستیم که در حد توان در هنگام حوادث و بحران‌ها کمک حال افراد آسیب دیده باشیم.»

 


تعداد بازدید :  168