شماره ۱۵۸۸ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۵ دي
صفحه را ببند
تریبون

ایران در مسائل داخلی افغانستان دخالت نمی‌کند
 محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با اشاره به این‌که «قبل از مذاکره با طالبان، با دولت افغانستان صحبت داشته‌ایم»، گفت: «ایران به هیچ‌وجه در مسائل داخلی افغانستان دخالت نمی‌کند.» واعظی ادامه داد: «کشورهای همسایه ایران با مشکلات عدیده ازجمله جنگ داخلی مواجه هستند، صلح و ثبات در منطقه برای ایران اهمیت زیادی دارد و ناامنی در افغانستان می‌تواند به ایران هم سرایت کند. من در هیچ گزارشی ندیده‌ام که دولت افغانستان از مذاکرات ایران و طالبان ناراضی باشد. پیش از آغاز مذاکرات با طالبان، با دولت افغانستان صحبت  داشته‌ایم. هدف ما از مذاکرات، تأمین صلح و امنیت در منطقه و ایجاد زمینه برای آغاز مذاکرات افغانی- افغانی است. ما به هیچ‌وجه در مسائل داخلی افغانستان دخالتی نمی‌کنیم.»

نمی‌توانیم تغییر چندانی در بودجه ایجاد کنیم
 محمدرضا تابش، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به بررسی لایحه بودجه‌ سال ۹۸ کل کشور در قوه‌مقننه گفت: «با توجه به مسائل و مشکلاتی که در کشور وجود دارد، نمایندگان مجلس باید از نگاه منطقه‌ای و استانی به بودجه پرهیز کنند.» تابش با تأکید بر این‌که نگاه نمایندگان به بودجه باید حفظ و ارتقای منافع ملی باشد، گفت: «مجلس نمی‌تواند تغییر چندانی در بودجه ۹۸ ایجاد کند. با توجه به وضع اضطراری و خاصی که کشور با آن روبه‌رو است و تشدید تحریم‌ها باید نگاه نمایندگان به بودجه ‌سال ۹۸ معطوف به حفظ و ارتقای منافع ملی باشد تا بتوان از این وضع عبور کرد.»

تردد اتوبوس‌های دانشگاه کنترل می‌شود
 بهروز طهماسب کاظمی مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد گفت: «تیم نظارت فنی روزانه تردد اتوبوس‌های واحد علوم و تحقیقات را کنترل می‌کند.» بهروز طهماسب کاظمی ادامه داد:   «راه‌اندازی سامانه ارتباطی درخصوص شکایات و پیگیری مطالبات دانشجویان در سازمان مرکزی دانشگاه در دستور کار قرار دارد که شامل خانواده بزرگ دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌شود.»


تعداد بازدید :  265