شماره ۱۹۷۱ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
گزارش کوتاه

عراق همه بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر را آزاد کرد
شورای عالی دستگاه قضائی عراق دیروز از آزادی تمام معترضانی که در جریان تظاهرات مسالمت‌آمیز بازداشت شده بودند، ‏خبر داد. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، عبدالستار بیرقدار، ناظر رسانه‌ای شورای‌عالی دستگاه قضائی عراق گفت: «به ‏موجب آخرین بیانیه‌های صادر شده از سوی دادگاه‌ها که به دست شورای دستگاه قضائی رسیده تمام معترضانی که در جریان ‏تظاهرات مسالمت‌آمیز بازداشت شده بودند، آزاد شدند. این اقدام به این دلیل صورت گرفته که براساس قانون اساسی تظاهرات ‏حق تضمین شده مردم است.‏» او تعداد معترضانی را که آزاد شده‌اند اعلام نکرد و درباره سرنوشت معترضانی که به دلیل اقدامات خشونت‌آمیز بازداشت ‏شده‌اند چیزی نگفت. دوشنبه دستگاه قضائی عراق از تصمیم خود برای آزادی تمام معترضان به دلیل درخواست مصطفی ‏الکاظمی، نخست‌وزیر عراق خبر داد.


پس از عراق و عربستان  ‏ اردن هم منع آمدوشد در عید فطر اعلام کرد
[ایسنا] دولت اردن اعلام کرد که تردد در نخستین روز تعطیلات عید سعید فطر با وسایل نقلیه ممنوع خواهد بود و مردم تنها به ‏صورت پیاده بین ساعت‌های 8 صبح تا ۱۹ عصر می‌توانند تردد داشته باشند‎.‎ امجد العضایله، وزیر اطلاع‌رسانی اردن گفت، در روز اول تعطیلات عید فطر به کسی اجازه خروج با وسیله نقلیه داده ‏نمی‌شود و تنها کادر پزشکی بخش‌های دولتی و خصوصی، تیم‌های بررسی اپیدمیولوژیک(همه‌گیر شناسی) و تعداد ‏محدودی از نیروهای برخی موسسات حیاتی اجازه تردد خواهند داشت‎. او گفت، روزهای جمعه نیز طبق قانون اعلام شده تا ‏اطلاع ثانوی مقررات منع آمد و شد اجرایی خواهد شد‎. همچنین العضایله گفت، دولت مقرر کرده حقوق بخش دولتی را اواسط ‏هفته آتی پرداخت کند و نیروهای این بخش از روز بیست‌وششم می سر کار خود حاضر شوند‎.‎‏


با افزایش تلفات کرونا در آمریکا محبوبیت ترامپ کاهش یافت
نتایج نظرسنجی جدید نشان می‌دهد، بیشتر آمریکایی‌ها طی یک ماه گذشته منتقد عملکرد دونالد ترامپ شده‌اند و این ‏رویکرد از افزایش تلفات ناشی از پاندمی کرونا نشأت می‌گیرد و او اکنون با 8‌درصد اختلاف بعد از جو بایدن دموکرات ‏قرار دارد‎.‎ نظرسنجی خبرگزاری رویترز - ایپسوس که دوشنبه و سه‌شنبه انجام شد، نشان می‌هد ۴۱‌درصد از آمریکایی‌ها عملکرد ‏ریاست جمهوری ترامپ را که نسبت به نظرسنجی مشابه در اواسط آوریل 4‌درصد کاهش نشان می‌دهد، تأیید می‌کنند. با ‏این حال ۵۶‌درصد از عملکرد ترامپ راضی نیستند و این عدم محبوبیت از نظرسنجی پیشین هم 5‌درصد افزایش نشان ‏می‌دهد‎. این نتایج همچنین نشان می‌دهد، ۴۶‌درصد از رأی‌دهندگان ثبت‌نام شده قصد دارند از جو بایدن در انتخابات نوامبر ‏حمایت کنند. ۳۸‌درصد هم به ترامپ رأی می‌دهند. این در حالی است که در نظرسنجی پیشین رویترز-ایپسوس، پیشتازی بایدن ‏تنها 2‌درصد بود‎. به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها هر روز بیشتر منتقد شیوه مدیریت کرونایی دونالد ترامپ می‌شوند. براساس ‏این نظرسنجی، شمار افرادی که از عملکرد ترامپ در این پاندمی ناراضی هستند، از شمار افرادی که او را تأیید می‌کنند (۱۳ ‏درصد) بیشتر شدند و این بالاترین میزان نارضایتی خالص از زمان آغاز این نظرسنجی‌ها و طرح این پرسش در ماه مارس ‏محسوب می‌شود.


تعداد بازدید :  487