شماره ۲۵۳۵ | ۱۴۰۱ چهارشنبه ۴ خرداد
صفحه را ببند
تداوم خیزش گردوخاک در تهران تا پنجشنبه

 براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی تا پنجشنبه (پنجم خرداد) گاهی همراه با وزش باد نسبتا شدید تا شدید و خیزش موقت گردوخاک به‌ویژه در نیمه‌جنوبی و غربی استان پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده، آسمانی صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و تا روز پنجشنبه (پنجم ‌خرداد) گاهی همراه با وزش باد نسبتا شدید تا شدید و خیزش موقت گردوخاک به‌ویژه در نیمه‌جنوبی و غربی استان پیش‌بینی می‌شود که گاهی با نفوذ و گسترش گردوغبار انتقالی از مناطق غربی و کاهش دید و کیفیت هوا مورد انتظار است.
از بعدازظهر پنجشنبه تا جمعه شب (پنجم تا ششم خرداد) در نواحی شمالی استان، آسمانی نیمه‌ابری و گاهی ابری پیش‌بینی می‌شود و رخداد رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی در این نواحی پیش‌بینی می‌شود.
براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین و فرودگاه امام خمینی(ره) با بیشینه دمای ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقاط استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌ است.
گاهی باد و گردوخاک با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
در اثر این مخاطره کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به صنایع حساس به گردوخاک، تاخیر و احتمال لغو پروازها، شکستن درختان فرسوده، آسیب به سازه‌های موقت و سقوط اشیا از ارتفاعات دور از انتظار نیست.

 


تعداد بازدید :  295